Sunday, May 3, 2009

MORE THAN LOVE


LOVE CAN CHANGE THE PERSONALITY
amalina sayang shadan
sambil dgr PENANTIAN,aku teringat kan semua benda yang jadi pada diri aku sejak aku kecil sambil besr.apa yang ibu abah buat pada aku.aku sayang mereka sangat.
aku ingat agy macam mana abah akan pujuk aku bila aku nanges,merajuk,sedih,marah,kecewa dan nak ajak aku gy kuar temankan dia:)
hhahaha.aku ni nakal.suka langgar cakap abah.tapi dia tetap akan belikan barang yang aku nak.dia tetap akn temankan aku bila aku sedih.dia tetap akan masakan aku mkanan bila aku lapar dan dia juga akan tetap hantar aku ke sekolah walaupun dia tak sihat.
aku suka bergaduh dgn akak.dari dulu smpi sekarang.hampir tiap2 minggu.dan akan abah tegur perangai kita owng.abah sedih tengok kita owng bergaduh.dia baik.dia selalu maafkan kesalahan kiteowg.
abah best.tak penah bt kteowg sedih.aku sayang abah.

ni cerita benar.time aku kecik2.aku sakit gigi.dentist kata gigi aku kena buang klu tak jd tak cantik.aku tak nak buang gigi tuh.psl nt sakit.abah pujuk aku dan dia temankan aku.time dentist tuh tgh nk tarik keluar gigi aku.abah yang berdiri sebelah katil aku aku sepak.abah terduduk psl aku sepak kuat sangat.abah tak mengeluh pun.aabah buat aku selesa.gigi tuh pun dpt ditarik keluar.wee~
abah aku syok.aku nak sangat dpt future husband yang macam tuh.best.aku happy dpt family mcm tuh:)
nt mesti aku happy mcm ibu happy dgn abah.mst ank2 aku happy mcm aku happy dpt abah yang penyayang mcm abah.
abah ni good listener.abh selalu dgr cerita aku.wlpun dia penat:)
abah tak penah kata tak utk permintaan kami sekeluarga.dia cuma akan kata insyallah jika dia tak pasti.tapi dia tau yang perkara yg tak sesuai utk kami.dia akan kata.'benda tuh tak penting kan..'
abah selalu melegakan hati aku.dia sentiasa kisah pasal kesihatan kami.dia tak akan pernah ambil ringan pasal kesihatan kami.if kami sakit dia akan suruh makan ubat dan pergi clinic.
hidup aku happy jewh tgl dgn family nih.rumah kami tak besar mana,kereta tak semewah kawan,pakaian tak semahal mereka,holiday didalam negara,itu jewh.tapi kami happy.apa rahsia kegembiraan dan keriangan keluarga kami.wee~itu rahsia.hahha.
rahsianya ialah,sentiasa makan together-gether,sentiasa keluar bersama;shopping,holiday,etc,saling maaf memaafkan,saling bantu membantu.hahhaaha.poyo jewh ama.tapi tak tpu.korg buat semua nih.sumpah.korg akn happy jugak.
abah busy.dia selalu outstation.almost tiap2 mggu outstation.tapi weekend mst dia akan ada kat umah.time tuh kteowg akn together-gether,huhuhu:)
abah.ena sayang abah.sayang sangat.kenapa?tak ada jawapan napa ena sayang abah.ena tak mintak apa2 dari abah.ena mintak abah jangan tinggalkan ena.ena sayang abah<33