Wednesday, June 24, 2009

ama,no more plkn.

Program Latihan Khidmat Negara aka National Service


as i said before,masa terlalu cepat berlalu till aku sendiri ta sedar.aku terasa nak balik semula time aku kecik kecik.hm,entah aku sendiri ta taau

sejak balik dari plkn,banyak yang aku tahu,bukan setakat dapat belajar berdikari,respect orang lain,komitmen,nationality and so much more.frienship and loyalty..tu yang penting.aku rindu kawan kawan kat plkn.sedar akan kesalahan sendiri,berani membuat keputusan dan bertanggungjawab.aku belajar semua itu dalam character building class(cb).namun,kat sana ada juga yang masih tidak belajar dengan apa yang telah diajarkan dengan kata lain..'STUPID'..

still ada yang no manners,ada yang cari masalah.contohnyer:buli pelatih lain,merokok,ponteng class,ketuk dinding surau tanda protes dan sebagainyer.haha.

aku penah denda juge,dan aku kena denda sorang sorang.anak buah yang lain buat masalah,aku yang kena.hm,payah payah.terpaksa lari satu round.semua tengok.malu lah.tapi itu kan salah aku juga ta reti jaga anak buah aku.

hm,perkara perit yang pernah aku lalui di plkn ialah kawan sendiri menikam dari belakang.aku sendiri ta paham apa masalah mereka dengan aku.nasib baik ada yang masih menyokong aku.ta sangka,ada juga insan yang bergelar kawan yang sanggup berkata buruk mengenai kawannyer sendiri.


akhirnyer,dia mengalah.dia kata,aku bersikap berlagak dengan jawatan aku.sungguh.ta pernah aku berlagak mahupun berbangga dengan balak aku tu.aku berani katakan kat sini,korang yang gila kuasa.net,kau tu yang gila kuasa.aku selama berkawan ngn kau tu semuanyer fake!kau tau napa.sebab nak tengok perangai kau macam mana.finally,kau tunjukkan juga perangai sebenar kau.thanks.u not more than bitch!

tapi ta semua yang berkelakuan buruk seperti mereka yang such a bitch and suck.ada yang still jujur,ikhlas berkawan dengan aku.boleh dikatakan,pelatih wira lebih bersikap jujur walaupun ada yang gatal.HAHA.aku ta layan kau.sorry.not my taste.i nak yang ala ala jesse mccartney dan rain.pelatih wira cina,itu pilihan aku.ada yang tanya kenapa aku pilih dia.hehe.diorg berbual perkara yang buat aku gelak.plus,diorg lebih gentlemen.yuuuu..

kawad aka march.benda yang paling aku suka.i dont know why.it is really fun and enjoyable.since f5 terasa yang marching tu menarik.hoho.seronok.and bila pertandingan kawad kami kalah,terasa hati berkecai.sungguh..tapi semua ini adat permainan apa..

finally,bila plkn is over.terasa ta nak balik.nak duduk sana dan bersama sama kawan yang best.sounds like i were stupid,lame.mula mula datang memang nak sangat balik,bila dah time balik,ta nak balik.HAHA.

*so,thats all for this time being.thanks for reading.HAHA.